Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2009 13:09 - За уникалността на българския език
Автор: pifii Категория: Забавление   
Прочетен: 1298 Коментари: 1 Гласове:
1



Научно за българския език                              image

ПРИЛОЖЕНО В РЕАЛНИЯ ЖИВОТ

На симпозиум лингвисти обсъждат езиковите проблеми и всеки хвалел колко съвършен е неговия си език, как дадено чувство можело най-добре да се изрази и т.н.

На доцент Ганев. българския представител, му омръзнало да слуша глупости, станал и теглил следната реч:

- Дами и господа, моите почитания на вашите езици, но няма по-богат и цветист език от българския! Ето, приготвил съм ви няколко примера в подкрепа на твърдението ми:

1. Кажете, има ли накой език на тази планета, на който да има дума, означаваща нещо средно между “капе” и тече”? Няма такъв-проверил съм специално. А в българския език има – “църцори”.

2. Има ли някой език, на който има 4 степени на сравнение – няма! А на български има:

Далече, по- далече, най- далече, на майната си!

Или готина, по- готина, най- готина, баахмааму !

3. Има ли език, в който да има минало, свършено, незапомнено време? Хе-хе-хе – няма!

А на български има – бил съм се бил напил!

4. Имате ли вие бъдеще евентуално време в миналото?

Нямате, но ние имаме – щял съм бил да работя!

5. Колко начина имане да кажете по заобиколен начин “не знам” когато ви питат нещо?

Общо взето всички се свеждат до "I don"t know", "No idea", "I got no clue".

А вижте ние колко по- заобиколно можем да го кажем: "Казва ли ти някой!", "А сега де!", "Ебеш ли му мамата!", "А, сега ме хвана!"

6. И накрая, господа - хайде кажете - има ли език, в който да има една такава дума, която да може да замести всяка друга дума в този език? Няма!

А на Български има - това е думата "такова".

На последната 6- та точка американският делегат не повярвал и казал:

- Не го вярвам това, че една дума може да замести коя да е дума в езика, аз лично ще

проверя това!

- Разбира се Mr. Smith заповядайте в България да проверите!

И така мистър Томас Смит хванал самолета, прелетял океана и още веднага на аерогара

София решил да пробва вълшебната дума.

Отишъл на информацията и казал:

- Моля ви, таковайте ми едно такси!

- Няма проблем - служителката набрала един номер и таксито пристигнало.

Изненаданият Мистър Смит се качва в таксито и казва на шофьора:

- Моля ви, таковайте ме до най- луксозния хотел в София!

- Няма проблем - бум в “Шератон”.

Още по- изненадан отива на рецепцията и казва:

- Моля ви, таковайте ми една стая за 5 нощувки!

- Няма проблем - регистрират го, дават му ключа и момчето му занася багажа до стаята.

Томас е като треснат, но продължава да тества думата като не вярва на ушите и очите си - сяда в ресторанта и казва:

- Моля ви, таковайте ми мешана такова с шопска такова и едно такова Каберне Совиньон!

След малко иде мешаната скара, шопската салата и виното.

"Oh my God, he was right - it really works" - признал накрая Тома неверни.

На сутринта станал и тръгнал към банята, но се сетил,че предишната вечер му направила впечатление една старинна сграда недалеч от хотела и един минувач го информирал, че това е Централна Баня, та нашият човек решил да я пробва как е, щото в неговата модерна държава няма такива работи.

Влезнал човека да се къпе, но там нямало четка с дълга дръжка, с която да си търка гърба и той помолил един пич да му сапуниса гърба с думите:  

- Моля ви, таковайте ме отзад! При което оня се оказал услужлив човечец - (ми чужденец все пак - няма да го оставим с впечатлението, че не сме гостоприемни я!) - и съответно го "таковал".

Томас Смит останал доста изненадан от събитията, но си замълчал (все пак чужда държава, може пък тук това да е нормално) и като се върнал в Щатите,  споделил си преживяванията, при което доцент Ганев се плеснал по челото и казал:

- Ооо, аз забравих да ви предупредя колега, че глаголът "таковане" се спряга неправилно на гол гъз...



Тагове:   език,


Гласувай:
1



Предишен постинг

1. анонимен - Крутой форум для женщин
24.10.2012 20:12
Пользователи форума <a href="http://forum.justlady.ru/index.php?showtopic=1846">http://www.justlady.ru/</a> расскажут о лучших новинках и трендах из мира красоты и моды, помогут выбрать собственный индивидуальный стиль, поделятся секретами молодости и здоровья. http://www.justlady.ru – это крупнейший в Рунете женский форум, где ежедневно обсуждаются более 100 000 тем. Наш форум дарит уникальную возможность поделиться своими проблемами и радостями, откровенно поговорить о сокровенном, спросить совета и рассказать о своем опыте, пообщаться со старыми друзьями и приобрести новых.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pifii
Категория: Други
Прочетен: 17583
Постинги: 5
Коментари: 1
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930